Tıp ve Sağlık

Pek Çok Kanser Türü Varken Neden Kalp Kanseri Yok?

Kalp bazı açılardan oldukça savunmasız bir organ. Kalp krizi, kalp durması veya kalp yetmezliği gibi kardiyak komplikasyonlar oldukça yaygın gözlenen durumlar. Ancak ilginçtir ki, kalbi etkileyebilecek birçok hastalıktan olmasına rağmen, kanser bunlardan biri değildir. Örneğin, prostat, göğüs, kolon, deri kanserlerini sıklıkla duymamıza rağmen, kalp kanseri diye bir şeyi pek duymuyoruz. O zaman bu hayati organın farkı ne? Vücuttaki herhangi bir hücrenin kötü huylu olma potansiyeli vardır, bu nedenle kanser aslında kalbi de etkileyebilir. Ancak bunun detaylarına girmeden önce kanserin ne olduğu hakkında bilgimizi güncellememiz gerekir…

Kanser Nasıl Oluşur?

Neden kalp kanserine yakalanmadığımızı anlamak için önce kanserin nasıl ortaya çıktığını anlamalıyız. Günlük olarak kendimizi toksinler, asitler, belirli enzimler ve UV ışınları gibi tonlarca zararlı maddeye maruz bırakıyoruz. Hücrelerimiz ve dokularımız hasar gördükçe, kök veya progenitör hücreler, kaybedilenin yerine geçmek için aktif olarak bölünür. Yani kısacası hücrelerimiz yenilenir. Bir hücre her bölündüğünde DNA’sını kopyalar ve ancak bazen hatalar oluşur. Aslında, hücreler inanılmaz derecede sağlam hata kontrol mekanizmalarına ve söz konusu hataları ortadan kaldırmak için DNA onarım süreçlerine sahiptir. Bununla birlikte, insan vücudunda, bazıları aktif olarak bölünen (örneğin, sürekli hücresel stres yaşayan ciltte olduğu gibi) ~ 37 trilyon hücre vardır. Bu nedenle, genetik mutasyonların ortaya çıkması şaşırtıcı değildir. Hücreler yeterince genetik mutasyon biriktirirse (yaklaşık yarım düzine yeterlidir), kanserli hale gelebilir. Başka bir deyişle, vücudun iyileşme süreci aynı zamanda kanserin gelişme olasılığını da artırır.

Neden Kalp Kanseri Olmaz?

Vücudun geri kalanının aksine, kalp aslında çok az hücre yenilenmesine sahiptir. Aslında, gerçekleşen hücre bölünmesi miktarı o kadar düşüktür ki, kalbimizdeki hücrelerin yalnızca% 50’si değiştirilir. Bu, birlikte doğduğumuz kalp hücrelerinin yarısının tüm hayatımız boyunca bizimle kaldığı anlamına gelir. Aktif hücre bölünmesi olmadan, DNA hatalarının oluşması için çok az fırsat vardır ve bu nedenle, kalp hücrelerinden kaynaklanan gerçek kalp kanseri son derece nadirdir. Duymuş olabileceğiniz kalp kanseri vakaları, aslında kalpteki destekleyici hücrelerin kanserleridir veya vücudun diğer bölgelerinden yayılan kanserlerdir.

Kalp Neden Kendini Yenilemiyor?

Kalbin kendini yenilmemesinin bir nedeni, kalbin buna ihtiyaç duymamasıdır. Daha önce belirtildiği gibi, vücudumuz çoğu zaman hücresel hasara neden olan ve yenilenmeyi tetikleyen stres etkenlerine maruz kalır. Ancak kalp kanda bulunan birçok kanserojene maruz kalmaz. Sonuç olarak, kalp kendini onarmak yerine başka şeylere (pompalama gibi) odaklanabilir. Kalbin bir diğer benzersiz özelliği, hücrelerindeki kromozomların sayısıdır. farklı hayvan türlerinin kalpleri inceleyen bilim insanları, bu sayının aslında türler arasında değiştiğini keşfettiler. Kendini tamir edemeyen fareler ve insan kalpleri aslında yüksek oranda poliploid hücrelere sahiptir Aksine, zebra balıklarının kalplerinde daha fazla diploid hücre bulunur bu sayede yaralanmadan sonra verimli bir şekilde kendini yenileyebilir.

1. Bilgiyi ayrımsız paylaşmak kadar güzeli olmasa gerek..