ZİHİN AÇAN YAZILAR

42 Sayısı Gerçekten Hayat Evren ve Her Şeyin Cevabı mı?

Zamanında genç bir maceraperest yaşadığı yer olan Londra’dan İstanbul’a kadar otostop ile gitmeye karar vermiş ve bu yolculukta ona yardım etmesi içinde yanına bir turist rehberi kitap almış. Kitabın adı da “Hitchhiker’s guide to Europe”(Otostopçunun Avrupa Rehberi)imiş.

Bu genç bir gün yanında kitabıyla yıldızlara bakarak tarlada yatıyorken şu şekilde düşünmüş:

“Neden galaksi için bir rehber yok? “

Bu şekilde The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy (Otostopçunun Galaksi Rehberi) fikri ortaya çıkmış Bu genç maceraperestimiz yani Douglas Noel Adams bu fikri ilk olarak radyo tiyatrosu olarak hayata geçirmiş ve bu radyo tiyatrosu çok ilgince görünce sonra bunun bir de roman serisini yazmış.

Peki bunların hayat, evren ve her şeyin cevabı ile ilgisi ne? Nedir hayat,evren ve her şeyin cevabı?

Cevap aslında çok basit, hayat, evren ve her şeyin cevabı “42”

En azından Douglas Adams’ın yazdığı Otostopçunun Galaksi Rehberi kitabına göre öyle.

Ancak kitabın yazıldığı zamandan bu güne kadar bu cevap hakkında yani 42 sayısı ile ilgili birçok teori ortaya atıldı, birçok tartışmalar yapıldı ve çeşitli filmlerde de bu sayıya referanslar yapıldı. Bu sayede de 42 sayısı modern bir mit haline geldi ve bu sayı kendini çeşitli yerlerde de göstermeye devam ediyor.

Örnek vermek gerekirse;

Keşfedilen bir astreoide Otostopçunun Galaksi Rehberi kitabına referans olarak 2001DA42 ismi verildi.

Doctor Who dizisinin 3. sezon 7. bölümünün adı “42”dir.

Coldplay grubunun “42” isimli bir şarkısı vardır.

Lost dizisinde bulunan dünyanın sonunu getirecek gizemli sayılardan biri “42”dir.

Dünya dışındaki yaşamı arayan SETİ’nin Allen Teleskop Merkezi‘nde gökyüzünü araştıran teleskop sayısı “42”dir.

Pi sayısının 242.422. basamağından sonraki 8 sayının 42424242 şeklinde devam etmesi yine üzerine durulan bir konu.

Diğer yandan biyologlar için de 42 sayısı önemli, çünkü hücredeki protein molekülü sayısı da tahmin edeceğiniz gibi yine aynı sayı.

Ayrıca google arama motoruna hayat,evren ve her şeyin cevabının İngilizce karşılığı olan “answer to life the universe and everything” yazıp aratırsanız karşınızda göreceğiniz sayı yine 42 sayısından başka bir şey olmayacaktır.

Bu örneklerdeki gibi ve daha fazlası ile 42 sayısı gündelik hayatımızda karşımıza çıkmaktadır. Ancak hiç kimse hala hayat, evren ve her şeyin cevabının neden 42 olduğunu bilmiyor.

Belirtildiği gibi cevap basit ve net ama acaba soruyu doğru bir şekilde mi sormuyoruz?

Konuk Yazar: Kamil Anıl

Otostopçunun Galaksi Rehberi, Douglas Adams, (çev. Nil Alt)

Kadıköy Anadolu Lisesi, Marmara Üniversitesi, ardından uzun süre özel sektörde matematik öğretmenliği, eğitim koordinatörlüğü diye uzar gider özgeçmişim…Önemli olan katedilen değil, biriktirdiklerimiz ve aktarabildiklerimizdir bizden sonra gelenlere...Eğitim sisteminin içinde bulunduğu çıkmazı yıllarca iliklerimde hissettikten sonra, peki ama ne yapabilirim düşüncesiyle bu web sitesini kurmaya karar verdim.Amacım bilime ilgiyi arttırmak, bilimin özellikle matematiğin zihin açıcı yönünü açığa koymaktı.Yolumuz daha uzun ve zorlu ancak en azından deniyoruz.