KİMYA

Tehlikeli Kimyasal Dihidrojen Monoksit Neden Her Gün Tüketilmelidir?

1980’lerin başından beri bir grup insan dünyanın en tehlikeli maddelerinden biri olarak nitelendirdikleri Dihidrojen Monoksit’e karşı savaş başlatmış durumda. Hidrojen hidroksit, hidrik asit veya sadece DHMO olarak da bilinen bu kimyasal erozyona, asit yağmurlarına, ciltte yanıklara neden olmakta. Bu madde aynı zamanda kanserli hücrelerde de gözlenmekte ve sağlığımız açısından büyük bir tehlike oluşturmakta.

Çıkar grupları bu bilginin bilinmesinin ve Dihidrojen Monoksit ile ilgili yasal düzenlemenin yapılmasını istemiyor. Çünkü bu kimyasal olmaksızın sanayide kullanılan çözücüler ve nükleer araştırmaların olması mümkün değil.

Ürktünüz değil mi? Peki bu korkutucu kimyasal nedir derseniz, Dihidrojen Monoksit iki hidrojen atomu ve bir oksijen atomu içeren ve genellikle H2O olarak yazılan bir bileşik olan bizim bildiğimiz sudan başka bir şey değildir.

Dihidrojen Monoksit Komedisinin Arka Planı

Aslında herşey 1983 yılında Michigan Durand’daki yerel bir gazetede 1 Nisan şakası olarak başladı. Gazete, kasabanın suyunda “deride şiddetli kabartılara yol açan buhar” üreten bir madde olarak “dihidrojen oksit” kimyasalına rastlandığını bildirdi.

Bundan esinlenen Nathan Zohner isimli bir ortaokul öğrencisi dihidrojen monoksitin yasaklanması için imzalanmak üzere bir kampanya başlattı.

Anlattıkları o kadar ikna ediciydi ki, bu kampanyaya sadece arkadaşları değil Washington Post gazetesi tarafından da dikkate alındı. İlerleyen yıllarda Yeni Zelanda’lı bir milletvekili konuyu gündeme taşıdı.

Sözde bilimsel araştırmalar yapan EAC aslında zaten bulunmamaktadır. Kaynak: http://www.dhmo.org/translations/turkish/

Bazı haber kaynakları yeniden suda bulunan Dihidrojen Monoksite karşı halkı uyarıcı haberler yayınladı ve günümüz de dahi şaşırtıcı bir biçimde bu efsane kendine destekçi bulmaya devam edebiliyor.

Bu Efsaneden Neler Öğrenebiliriz?

Dihidrojen Monoksit numarası aslında bir amaca hizmet eder. Kulağa bilimsel gelen ancak bilimsel olarak yanlış olan bilgiler karşısında bizler kolayca manipüle edilebiliriz.

Günümüzde insanlar hala sudaki florürün hükumetlerin onları zehirlemeye çalışması nedeniyle eklendiğini, (Diş çürüklerine karşı yapılan florlama, 20. yüzyılın en büyük halk sağlığı başarılarından biridir), aşıların otizme neden olduğunu (çürütülmüş bir fikir) veya deodorantın meme kanserine neden olabileceğini (Ulusal Kanser Enstitüsü’ne göre bu iddiayı destekleyen hiçbir bilimsel kanıt yoktur) düşünüyor.

Kimyasallar her zaman kötü değildir. Her şey kimyasallardan yapılmıştır ve sırf telaffuz edemeyeceğiniz bir adı olması tehlikeli olduğu anlamına gelmez. Sahte bilimine kapılmak kolaydır. Ancak biraz şüphecilik ve bazı temel araştırma becerileriyle, hepimiz yanlış argümanları ortaya çıkartabiliriz.

Ölçülü olarak tüketildiğinde, Dihidrojen Monoksit harika bir şeydir. İçmeyi ihmal etmeyelim…