Fizik

Brian May: Rock Yıldızı Bir Fizikçi Olmak da Mümkün!

Rock grubu Queen’in kurucu ortağı ve baş gitaristi olan Brian May, “We Will Rock You” ve “The Show Must Go On” gibi şarkılar yazdı. Ayrıca solo albümler üretti ve kendi adını taşıyan grubunu yönetti. May, gitar becerileri, özgün tarzı ve “Bohemian Rhapsody” gibi hit şarkıların ikonik sololarıyla ün kazandı. .Ancak kendisi hakkında bilmeniz gerekenler bundan biraz daha fazlasıdır.

Brian May

Brian May Imperial College’de fizik ve matematik alanlarında çift anadal yapmış bir bilim insanıdır. Gelin birçok kişiye rol model olabilecek, bu “rock yıldızı fizikçi”yi tanıyalım.

Kısaca Brian May

Brian May, 1947’de elektrik mühendisi bir ailenin tek çocuğu olarak İngiltere’de dünyaya geldi. Bunun sonucunda da küçük yaştan itibaren elektronik eşyalara ve fiziğe ilgi duymaya başladı. Ancak ailenin elektronik haricinde başka bir tutkusu daha vardı. Piyano ve banjo çalan babası, folk müzik tutkunuydu. Küçük May de dönemin eserlerini dinleyerek büyüyecekti.

Brian May: Rock Yıldızı Bir Fizikçi Olmak da Mümkün!
Brian May, İngiliz müzisyen, şarkı yazarı, prodüktör ve astrofizikçidir. En çok, İngiliz rock grubu Queen’in kurucu üyelerinden ve gitaristi olarak tanınır. May, gitar becerileri, özgün tarzı ve “Bohemian Rhapsody” gibi hit şarkıların ikonik sololarıyla ün kazanmıştır. Ayrıca Queen’in şarkı yazarlığında da önemli bir rol oynamış ve pek çok hit şarkının bestelerine katkıda bulunmuştur.

Özellikle fizik dersindeki başarılarıyla dikkat çeken Brian May’in müzik kariyeri ise babasının aldığı bir gitarla başladı. Kısa bir süre sonra fizik bilgisi ile babasının mühendislik birleşiminin sonucu olan ve adını gitarın boyandığı kırmızı/kahve tondan alan Red Special isimli gitarı tasarlayacaktı.

Harold’ın mühendislik geçmişi ve Brian’ın metodik, matematiksel zekası sürece yardımcı olmasına rağmen, sıfırdan bir elektro gitar tasarlamak ve inşa etmek kolay bir iş değildi. Proje 18 ay sürdü ve rock ‘n’ roll tarihinin en ünlü gitarlarından birini üretti. Kendisi hala bu gitarı kullanmaktadır. Ayrıca Queen kayıtlarında ve solo albümlerinde %90 oranında orijinal “Red Special” kullanılmıştır.

15 yaşındaki Brian May, kendisi ve babası tarafından inşa edilen ve “Red Special” olarak adlandırılan yeni yapılmış gitarını çalıyor, Gitarın gövdesi meşe ağacından, sap kısmı 18. yüzyıldan kalma bir şömineden ve perde işaretleri annesinin dikiş kutusundaki düğmelerden yapılmıştır.

Bir Müzisyen Olarak Brian May

Müzik aşkı bir tarafta dururken Brian May’ın ise ilgisini fizik özellikle de astronomi ve uzay bilimi çekti. Lisenin devamında Imperial College’de matematik ve fizik alanında lisans derecesini tamamladı. Daha sonra, dönemin önde gelen astronomu Sir Bernard Lovell tarafından Jodrell Bank Gözlemevi’nde lisansüstü eğitimine başlamak üzere davet edilecekti.

Ancak Jodrell Bank, Londra’nın müzik sahnesinden çok uzakta, kırsal bir yerde idi. Bu nedenle Brian burası yerine Imperial’de çalışmaya devam etmeyi tercih edecekti. Çok geçmeden üniversiteden tanıştığı arkadaşlarıyla Smile adlı ilk müzik grubunu kuracaktı. Kısa bir süre sonra da Roger Taylor adında bir baterist ve adını sonrasında Freddie Mercury olarak değiştirecek olan Freddie Bulsara adında bir genç ile tanışacaktı.

Brian bu esnada eğitim hayatına da başarı ile devam ediyordu. 1970’de Smile dağıldı. Sonrasında da Brian ve Roger Freddie’nin solisti olduğu Queen adlı yeni bir grup kurdular. Başarı elbette hemen gelmedi. Bu süreçte de Brian, zamanını rock ve astronomi arasında gidip gelmeye devam etti. bölmeye devam etti.

Brian May

Ancak Queen ünlendikçe bir seçim yapması gerekiyordu. Sonucunda 1974 yılında isteksizce doktora çalışmalarını açığa alıp rock yıldızlığına odaklanması gerekecekti. Aslında bundan sonrasını bir çok kişi biliyordur. Sonucunda Queen, Freddie Mercury’nin 1991’de AIDS’ten zamansız ölümüne kadar listeleri dünya çapında zorladı. Ancak bu zamansız ölüm Brian May için bir dönüm noktası olacaktı. Sonucunda 2000’lerde müzik kariyerinden ötürü yarıda bıraktığı astrofiziğe geri döndü.

Bir Bilim İnsanı Olarak Brian May

Müzik elbette Freddie’nin ölümünden sonra da devam etti. Ancak artık ağırlık astrofizikteydi. Brian May, Oort Bulutu’nun yapısını araştıran 4 makale yazdı. Mayıs 2008 yılında İmparatorluk Koleji’nden mezun olarak “Doktor” unvanını aldı. 2007 yılında “Imperial Astrophysics Group”ta araştırmacı asistan olarak çalışmaya başladı.

Brian May