Tarih

Meşhur Philadelphia Deneyinin Arkasındaki Gerçek Hikaye Nedir?

İnternette uzun zaman geçiriyorsanız er ya da geç Philadelphia Deneyi’nin hikayesiyle bir yerlerde karşılaşmış olmalısınız. Sonucunda Philadelphia Deneyi hakkında filmler yapılan, kitaplar yazılan askeri şehir efsanelerinden biridir. Bu efsane İkinci Dünya Savaşı zamanından beri varlığını sürdürmüştür.

28 Ekim 1943 tarihli şehir efsanesine göre, USS Eldridge donanma muhribi çok gizli bir deney gerçekleştirdi. Gemi Philadelphia’dan Norfolk, Virginia’ya ışınlandı. Yetmedi ardından da Philadelphia’ya geri ışınlandı. ( Efsanenin başka bir anlatım biçimine denk gelmeniz de olasıdır.)

Görünmez ve ışınlanan gemiler, uzaylılar, hükümet komplosu, Tesla ve Albert Einstein; özetle Philadelphia Deneyi, bir komplo teorisi için gerekli veya gereksiz her detaya sahiptir. Ama tüm bu anlatılanların bir gerçekliği var mı? Konu ile ilgili anlatılan hikaye genelde aşağıda okuyacağınız çerçevededir. Ayrıca her komplo teorisinde olduğu gibi bu hikâyede de gerçekle kurgu iç içe geçmiş durumdadır.

Philadelphia Deneyi Nedir? İddia Edilenler Ne Oranda Doğrudur?

Philadelphia Deneyi İle İlgili Anlatılan Hikaye Neydi?

Philadelphia deneyi, Albert Einstein’ın birleşik alan teorisine göre gerçekleştirilen, Rainbow Operasyonu kod adlı çok gizli bir hükümet projesiydi. Einstein bu teorisini 1925-27 tarihleri arasında Prusya’da yayımlanan bir bilim dergisine göndermiş ancak tamamlayamadığını düşünerek geri çekmişti.

Einstein’ın bu teorisini sonradan tamamladığı, ancak bunu gizlediği varsayılmaktadır. Deneyin amacı uzaylıların görünmezlik teknolojisini test etmekti. Yıl 1943, II. Dünya Savaşı’nın ortasındaydı ve ABD, Atlantik Savaşı’nı kazanmalarına yardımcı olacak bir avantaj arıyordu.

Bu sözde yeni teknoloji Philadelphia Donanma Tersanesi’ne demirleyen USS Eldridge isimli gemiye monte edildi. Deney sonucunda, gemiyi hem göze hem de radara görünmez kılacak bir kuvvet alanının yaratılması planlanıyordu.

Philadelphia Deneyi Nedir? İddia Edilenler Ne Oranda Doğrudur?

Özel tasarım jeneratörle oluşturulacak çok güçlü bir manyetik alan, önce hedef gemiyi saracak, sonra da ışınları bükerek geminin görünmez olmasını sağlayacaktı. Nihai jeneratörler yerine yerleştirildiğinde, ekip sistem testi için hazırdı.

28 Ekim 1943 tarihinde öncül deneylerin ardından nihai deney başladı. Sonrasında da gözleri kör edecek kuvvette mavi bir ışık patlaması meydana geldi ve gemi gözden kayboldu. Deneye, hem karada hem de yakındaki diğer gemilerde bulunan denizci tarafından yüzlerce denizci tanık oldu.

USS Eldridge’in iddia edilen Philadelphia Deneyi sırasında demirlediği
Philadelphia Donanma Tersanesi .

Kimileri geminin 600 kilometre ötede, Norfolk açıklarında ortaya çıktığına şahit oldu. Ancak kısa bir zaman sonra kayboldu ve kısa süre içinde Philadelphia Deniz Üssü açıklarında yeniden ortaya çıktı. Sonuçta deney başarılı olmuştu.

Kabul edelim etkili bir hikaye. Ancak bir tek sorun var. Yukarıda anlatılanların hiç biri aslında gerçekleşmedi. Philadelphia Deneyi’nin hikayesi, bilinenlerin çoğunun tamamen varsayım olmasına rağmen, onlarca yıldır yaşıyor. Yıllar boyunca ortalıkta dolaşan yüzlerce hikaye ve ayrıntıdan sadece birkaçı kesin olarak bilinmektedir.

Philadelphia Deneyinin Arka Planındaki Gerçek Nedir?

Hikayeye göre, Philadelphia Deneyi’ne birçok kişi tanık olmuştu. Ancak ilerleyen süreçte sadece bir tanığın ismi öne çıktı. 1950’lere kadar da ayrıntılar ortaya çıkmaya başlamadı. Aslında Philadelphia deneyi ile ilgili tüm bilgiler tek bir kaynaktan ortaya çıkmıştır. Bu kişi ise, Carl Meredith Allen adında bir adamdır.

1956’da Carl Allen, The Case for the UFO (1955) adlı kitabın yazarı Morris K. Jessup’a, Carlos Miguel Allende takma adıyla  yüzlerce mektup yazmaya başladı. Kendisinin SS Andrew Furuseth adlı bir gemide güverte görevlisi olarak çalışırken teste tanık olduğunu iddia ederek Jessup’a USS Eldridge’de yaşananlar hakkında bilgi verdi. Jessup, Allen’dan daha fazla bilgi almaya çalıştığında, iddiaları için herhangi bir kanıt sağlayamadı.

Philadelphia Deneyi Nedir? İddia Edilenler Ne Oranda Doğrudur?

Aynı zamanda, ABD Deniz Araştırmaları Ofisi isimsiz bir paket aldı. İçinde Jessup’ın kitabının elyazısı bir kopyası vardı. Ancak bu kitapta ilginç bir detay göze çarpıyordu. Notların hepsi aynı el yazısıyla ancak farklı karakterler ve farklı renklerde yazılmıştı.

Kitapta UFO teknolojisi ile ilgili notların yanısıra Philadelphia deneyi ile ilgili detaylar yer alıyordu. Ofiste bulunan iki ajan, bazı çevrelerde Varo Versiyonu olarak bilinen açıklamalı kitabın birçok kopyasını özel olarak basmayı kendilerine görev edindi.

Philadelphia Deneyi İle İlgili Yapılan Araştırmalar

1957’de ABD Deniz Araştırmaları Ofisi Jessup’ı davet etti. Jessup kitaptaki notların Allen’ın mektuplarındaki el yazısıyla eşleştiğini fark etti. Carl Meredith Allen, 1969’da tüm açıklamaları yazdığını kabul etti. Bunun nedeni sorulduğunda da, Jessup’u korkutarak, Birleşik Alan Teorisi araştırmasına devam etmesini engellemek istediğini söyledi.

Philadelphia Deneyi Nedir? İddia Edilenler Ne Oranda Doğrudur?
Al Bielek, Philadelphia Deneyi’nden kurtulduğunu iddia eden adam.

Peki, Carlos Allende, diğer adıyla Carl Allen kimdi? Uzun bir süre boyunca bu sorunun da cevabı anlaşılamadı.1980’de Robert Goerman adlı bir gazeteci onun hakkında araştırma yapınca gerçek ortaya çıktı. Görünüşe göre Allen hayal gücü kuvvetli ancak yalnız bir adamdı. Goerman’a göre, Allen’ın ayrıca bir akıl hastalığı öyküsü vardı.

USS Eldridge Aldatmacasına Verilen Resmi Yanıt

Philadelphia Deneyi, uzun yıllar boyu insanlğın hayal gücünü ele geçirdi. ABD Deniz Araştırmaları Ofisi bu konudaki sürekli soruşturmalardan o kadar bunalmıştı ki, 1996’da olayı tamamen reddeden resmi bir bildiri yayınladı. Yayınladıkları bildiriye buradan ulaşabilirsiniz.

Philadelphia Deneyi için hiçbir zaman herhangi bir kanıt sunulmamıştır veya bu deneyi doğrulamamıştır. Dahası, USS Eldridge ve diğer ilgili gemilerin günlükleri gibi toplanan kanıtlar hikayeyle çelişmektedir. Örneğin, deneyin iddia edilen tarihi olan 28 Ekim 1943’te, geminin seyir defteri onu Bahamalar’da olduğunu göstermektedir.

tesla philadelphia deneyi

Uzun bir süre, Philadelphia Deneyi’nin sahte olduğu kabul edildi. Ancak, yakın zamanda başka bir gizli deney iddiası olan Montauk Projesi’nin ortaya çıkmasıyla konu yeniden ilgi çekti. Montauk Projesinin kendisi elbette bir kurgudur.  Netflix’te yayınlanan Stranger Things (2016) dizisi Montauk Projesi’nden esinlenmiştir. Konu görünmezlik yerine bu sefer de zaman yolculuğudur.

Bu komplo teorisinde de Einstein yerine, Wilhelm Reich ve Nikola Tesla yer almaktadır. Bu deneyin daha büyük bir planın parçası olarak Philadelphia Deneyi ile bağlantılı olduğu iddia edilmektedir. Tam bir kanıt eksikliğine rağmen, Montauk Projesi çatısı altında, USS Eldridge komplosu bugün bile yeni destekçiler kazanıyor gibi görünüyor. Şu ana kadar denk gelmediyseniz göz atmak isteyebilirsiniz: Montauk Projesi: Stranger Things’e Konu Olan Komplo Teorisi

1. Bu güne kadar okuduğum en gerçekçi philadelphia yazısıydı. Teşekkür ederim Sibel hanım. Matematik ve fiziğe olan ilgimizi arttırıyorsunuz.