FİZİK

Yeni Kuantum Malzemesi Sayesinde Beyni “Download” Etmek Mümkün Olabilir

Şimdiye kadar sadece bilim kurguda var olan kavramlar hayatımıza girmeye başladı.

Bilim insanları, insan beynindeki bilgileri doğrudan bilgisayara indirecek (download) bir kuantum malzemesi üzerinde çalıştıklarını ve yakın zamanda bu malzemeyi üreteceklerini iddia ediyorlar.

Hedeflenen malzeme, beyindeki elektromekanik sinyalleri elektriksel aktiviteye dönüştürerek bilgisayar diline dökebilecek.

Araştırma şu an erken aşamalarda, ancak buluta (cloud) beyin yüklemek veya insanları derin sağlık ölçümlerini izlemek için bir bilgisayara bağlamak gibi fikirler bilim insanlarını heyecanlandırıyor.

Yeni Kuantum Malzemesi Sayesinde Beyni "Download" Etmek Mümkün Olabilir

Kuantum Arayüz

Nature Communications dergisinde Çarşamba günü yayınlanan araştırmada açıklanan yeni kuantum malzeme, bilim adamlarının beynin elektrokimyasal sinyallerini bir bilgisayar tarafından yorumlanabilecek elektriksel aktiviteye doğrudan çevirebileceğini söylediği bir “nikelat kafes” olarak tarif ediliyor.

Purdue Üniversitesi’nden araştırmacı mühendis Shriram Ramanathan, ScienceBlog’a verdiği demeçte, “Bu malzemenin anıları depolayacak ve aktaracak bir bilgi işlem cihazı oluşturmak için potansiyel bir yol olduğunu söyleyebiliriz” diyor.

Yoksa Black Mirror dizisi gerçek mi oluyor !!!

Tanılama Çalışmaları

Şu anda yeni malzeme sadece bazı nörotransmitterlerin aktivitesini tespit edebiliyor. Bu yüzden henüz tam bir beyin veya bunun gibi bir şey yüklenemiyor. Ancak teknoloji ilerlerse, araştırmacılar bunun nörolojik hastalıkları tespit etmek için kullanılabileceğini, hatta belki de anıları saklayabileceğini varsayıyor.

Ramanathan, “Beyninize elektronik bir cihaz yerleştirdiğinizi düşünün, böylece doğal beyin fonksiyonları kötüleşmeye başladığında, kişi yine de o cihazdan anılar alabilir” diyor.

Kaynak: https://futurism.com/the-byte/scientists-quantum-material-download-brain