Anasayfa » ZİHİN AÇAN YAZILAR » Şaka Değil Hepsi Gerçek: Sadece Biraz Kuantum!

Şaka Değil Hepsi Gerçek: Sadece Biraz Kuantum!

Aşağıda okuyacağınız bilgiler sizi oldukça şaşırtabilir…

Aldığınız her nefes Marilyn Monroe’nun verdiği nefesten bir atom içerir.

Kaynak: gizmodo.

Yukarı doğru akabilecek bir sıvı türü vardır.

Kaynak: businessinsider

Bir binanın en üst katında, en alt katına kıyasla daha hızlı yaşlanırsınız.

Tüm insan ırkı bir küp şekerin sahip olduğu hacme sığdırılabilir.

Kaynak: Symmetry

Herhangi bir kanala ayarlanmamış televizyondaki karlanmanın yüzde biri, Büyük Patlama’nın neden olduğu elektromanyetik gürültüdür.

Kaynak: NASA

Zamanda yolculuk fizik kurallarına aykırı değildir.

Bir fincan sıcak kahvenin ağırlığı, soğuk halinden daha fazladır.

Ne kadar hızlanırsanız, o kadar incelirsiniz.

Vücudumuzdaki tüm DNA’ yı çözecek olsak 34 milyar mil uzunluğunda bir yapı elde ederiz. Bu, Dünya’ dan Pluto’ya 6 kez gidip gelmek demektir.

Kaynak: Business Insider

Vücudumuzdaki atomların çoğu –kemiklerimizdeki kalsiyumdan kanımızdaki demire kadar-  milyarlarca yıl önce patlayan bir yıldızın kalbinde oluştu.

Kaynak: PBS

Vücudumuz evrenin yaratılışından kozmik eserler içerir. Bünyemizdeki hidrojen atomlarımızın neredeyse tamamı 13.7 milyar yıl önce meydana gelen Büyük Patlama ile oluştu.

Kaynak: PBS

Bazı yıldızlardan gelen ışık o kadar uzun sürer ki, aslında gökyüzüne baktığınızda geçmişin derinliklerine bakıyorsunuzdur. NASA’ nın Hubble Teleskopu 13 milyar yıl öncesi kadar geçmişe bakabiliyor.

Kaynak: NASA

Bir atom aynı anda birçok farklı yerde bulunabilir; tıpkı sizin aynı anda hem New York hem Londra’da bulunmanız gibi.

47 yıl önce insanlık Ay’ a ilk adımlarını attı. Muhtemelen bu ayak izi bundan 1 milyon yıl sonra da orada olacak. Çünkü Ay’ ın atmosferi yoktur. Bu sebeple yüzeyinden bu izleri süpürüp atması için rüzgar ve su da yoktur.

Kaynak:Space.com

Uzay boşluğu sessizdir. Korkutucu bir sessizliktir bu. Bunun nedeni ses dalgalarının içinden geçmek için bir tür ortama ihtiyaç duymalarıdır. Uzay boşluğunda böyle bir ortam yoktur. Uzay boşluğu bir vakumdur. Karanlık, sessiz bir vakum .

Kaynak: HowStuffWorks

Aynı tür iki metal parçaya vakum boşluğunda dokunursanız, onları sonsuza dek birbirine bağlarsınız.

Kaynak: European Space Agency

Venüs’te 1 yıl 224 Dünya gününe eşittir. 1 gün ise 243 Dünya gününe eşittir. Bu, Venüs’ te bir yıldan uzun olan bir gün yapar. Bunun üstesinden gelmek için Venüs, Güneş sistemimizde geriye doğru dönen tek gezegendir.

Kaynak: Universe Today

Güneş, Güneş sistemi kütlesinin %99.86’ sını oluşturur. Bu öyle bir büyüklüktür ki içine 1.3 milyar Dünya sığdırabilirsiniz.

Kaynak: BBC

Evrende 3 sekstilyon kadar yıldız olabilir. Bu rakam, Dünyadaki tüm kum tanelerinden daha fazladır.

Kaynak: NPR

Büyük bir yıldız patladığında, parçalanmış çekirdeği nötron yıldızı denilen bir yapı oluşturur. Bu nötron yıldızı o kadar yoğundur ki, nötron yıldızından sadece bir çay kaşığı dolusu malzeme alsanız bu malzemenin ağırlığı Everest Dağı’ ndan daha ağır gelecektir.

Kaynak: NASA

Sıradan, gözlemlenebilir madde (yıldızlar ve gezegenler gibi) evrenin %5’ ini oluşturur. Evrenin geri kalan %95’ i görünmez karanlık enerjiden (%68) ve karanlık maddeden (%27) oluşmaktadır.

Hazırlayan: Büşra Meral

• “Biraz Kuantumdan Zarar Gelmez” Marcus CHOWN. Alfa Yayınevi.

Yazıyı Hazırlayan: Busra Meral