NASA Tarihinde İlk Kez: 4 Bilim Biriminin 3’ünü Kadınlar Yönetiyor

NASA’nın yaptığı açıklamaya göre, tarihte ilk kez, NASA’nın dört bilim biriminin üçü kadınlar tarafından yönetiliyor.

“NASA’nın tarihinde ilk defa, kadınların 4  bilim biriminin 3’ünden sorumlu olduklarını söylemekten gurur duyuyorum. Kadınların ilk kez Ay’a ayak basması için çalıştığımız şu dönemde, yeni nesil kadınlara uzay araştırmalarında lider olmaları için ilham kaynağı oluyorlar,” diyor NASA yöneticisi Thomas Zurbuchen.

Başkan Trump’ın ABD’nin 2024’te aya “geri dönmesi” yönündeki iddialı (hala finanse edilmemiş olsa da) yönergesini yerine getirebilirse kadınların  ilk kez aya ayak basacağını taahhüt ediyor NASA.

NASA’da, 12 kişilik astronot ekininin  5’ini kadınlar oluşturuyor. Ancak yine de bugüne kadar NASA’nın tüm uzay ajansını yöneten bir kadın olmadı.

Bu aslında şaşırtıcı değil. Kadınlar hala ABD hükümetinin en güçlü pozisyonlarında düşük temsile sahip. Başkan Trump’ın kabinesinin 21 üyesinden sadece dördü kadın. Kadınlar ABD nüfusunun yaklaşık yüzde 51’ini oluştursa da, Kongre’nin sadece yüzde 24’ü kadınlar tarafından temsil ediliyor.

NASA’nın kadın araştırmacıların liderlik yeteneklerini ve bilimsel kapasitesini tanıması çok önemli bir gelişme. Şimdi bu üç kadını yakından tanıyalım.

NASA Heliofizik Bölümü Direktörü: Nicola Fox

Fox, NASA’da Güneş fiziği üzerine çalışmalar yürüten heliofizik birimini yönetiyor. NASA, dış atmosferini incelemek üzere Güneş’e bir güneş sondası gönderdi. Bu görev, güneş radyasyonu ve güneş fırtınalarının uzaydaki yaşamlarımızı, etkileşimlerimizi, elektrik şebekelerini, uyduları ve astronotları nasıl etkileyeceğini anlamak için kritik öneme sahip.

Fox, “İnsanlar ilk kez gökyüzünde baktığından bu yana, bu parlak ışığı görüyorlar” diyor: “Biz gerçekten en eski bilim dalıyız.”

NASA Yer Bilimi Bölümü Direktörü: Sandra Cauffman

Cauffman, NASA’nın yürüttüğü en kritik görevlerden birine, ana gezegenimizi anlamak için kurulan birime başkanlık ediyor. “Dünya’yı bir sistem olarak gözlemlemek, insanların kasırgalar, hortumlar, kirlilik, yangınlarla mücadelesine ve halk sağlığına fayda sağlıyor.” diyor Cauffman. “Örneğin, okyanusları daha iyi anladıkça algler çoğalıyor – çalışmalarımızın tümü Dünya’da yaşayan insanların daha iyi bir yaşam sürmesi için.”

Yer Bilimi Birimi’nin çalışmaları, gezegenin hem insan hem de jeolojik tarihte benzeri görülmemiş karbon emisyonlarının etkileri sebebiyle giderek daha önemli hale geliyor.

NASA’nın Gezegenler Bilimi Bölümü Direktörü: Lori Glaze

Glaze, Mars, Jüpiter ve diğerleri gibi diğer gezegenler, keşfeden NASA bölümünü yönetiyor. Bu, insanlığın en acil sorularından birine cevap arayan  bir departman: Gezegenimizin güneş sistemi dışında yaşam var mı? Şu an itibariyle, başka bir yerde var yaşam olduğuna dair bir kanıt yok. Ancak Galze ve ekibi aramaya devam ediyorlar.

Kaynak: http://esitlikadaletkadin.org/nasa-tarihinde-bir-ilk-4-bilim-alanini-3unu-kadinlar-yonetiyor/