Liseli Gençlerimizden 3 Boyutlu Oyun Tasarımı: Peron 13

Dijital oyun sektörü, yaklaşık 40 yıllık bir geçmişe sahip olmasına rağmen bugün dünyanın gelişmiş ekonomilerinde katma değeri yüksek bir endüstri alanı olarak ele alınmakta.

1990’ların sonunda başlayan yükselme faaliyetleri bugün neredeyse 100 milyon dolarlık bütçeye ulaşmış durumda. Teknolojinin ilerleme hızı ve insanların tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak bu büyüme eğiliminin önümüzdeki yıllarda daha da artacağı bilinmekte.

Bu bakımdan da kamu fonlarının ve büyük yatırımcıların yine son yıllarda giderek daha da çok ilgi gösterdiği bir endüstri kolu haline gelmiş durumda.

Ülkemizde mevcut bulunan genç nüfus göz önüne alındığında katma değeri yüksek olan bu alanda yetişmiş insan gücüne ulaşmamız hayal olmamalı.

İşte bu gerçeklikten hareket ederek İzmir Bornova Uğur Okullarında yaşları 15-16 arasında olan girişimci liseli öğrencilerim ile 30 kişilik bir ekip kurduk.

Bu ekip iş bölümü yaparak dijital oyun tasarlayıp, milli bir oyun üretmeye çalışıyor. İçlerinde senarist, kodlama ekibi, modelleme ekibi ve animasyon ekiplerini kurdular ve iş bölümü yaparak yaratıcılıklarını kullanıp, gerekli yerlerde birbirlerine öğrenme imkânı bularak katma değeri yüksek bir alanda milli bir ürün hazırlıyorlar.

Bunun bir ekip işi olduğunu ve kendileri gibi bu iş için hevesli ve yetenekli arkadaşlarının kendilerine katılmasını bekliyorlar.

Amaçları yemeği yemek yerine yemeği yapmak.

Diğer bir deyişle kuralları belli olan oyunu oynamak yerine kurallarını kendilerinin belirledikleri oyunu tasarlayıp oynayacaklar.

Hazırlanan oyun 3 boyutlu bir korku oyunu. Oyunun adı PERON13.

Öğrenciler kendi hazırladıkları bir harita üzerinde yine kendi hazırladıkları karakterleri modelliyor ve seslendiriyorlar. Unreal engine üzerinden kodlamasını yapıyorlar.

Gençler aralarında iş bölümü yapıyor modelleme ve animasyon programlarını öğreniyorlar. Daha sonra da uygun kodlar ile oyuna entegre ediyorlar.

Bir şirket kurdular şirketin adı Redlight. Henüz aktif değil. Bu sayede oyunlarını ulusal ve uluslar arası piyasaya sürecekler. Tabii devamında amaçları ses getirip varlıklarından haberdar olunması.

Belki para bile kazanabilirler.

Oyunun giriş bölümünü incelemek isterseniz.

Matematiksel

Volkan KARAKEÇİLİ

Herkese merhaba. Bir garip matematik öğretmeni. Pınar’ın eşi, Çınar ve Mete’nin babasıyım. Matematik ile içselleşmem ilkokul 3.sınıfta iken öğretmenimin yine öğretmen olan babama ‘bu çocuk büyüyünce matematik öğretmeni olacak, bu lafımı unutma’ demesi ile başladı. Yıllarca çeşitli sınavlara öğrenci hazırladıktan sonra çocuklarınım referansı ile kendi güncellememin zamanının geldiğini düşünüp Z-kuşağı için matematiğin anlam kazandığı programlama, kodlama, dijital oyun tasarımı, yapay zeka ve veri madenciliği konuları üzerine çalışmalara başladım. Matematiği kullanarak bilimin içinde kalmaya çalışıyorum aynen M. Kemal Atatürk’ün dediği gibi : “Bilim deyince, ondan hakikat diye öne sürdüğü önermelerin pekin olmasını ister; pekinlik ise en mükemmel şekliyle matematikte bulunur. O halde bilim o disiplindir ki; önermeleri matematikle ifade edilir. O zaman matematiği kullanmayan disiplinler bilimin dışında kalacaktır.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Başa dön tuşu
Kapalı