Bilgisayar ve Yazılım

Her Gün Yeni Bir Şeyler Öğrenmek İsteyenlere 10 Uygulama

Yeni Beceriler Parmaklarınızın Ucunda

Öğrenme doğum ile başlar ve ölüm ile sona erer. Bu nedenle tıpkı çocukların pek çok sıkıntı yaşamalarına rağmen okula gitmeyi sürdürmelerinin gerekliliği gibi, kişilerin de sürekli olarak gelişimlerini sürdürmeleri gerekmektedir. Ancak yeni bir beceri öğrenmek için özellikle bu zamanlarda konfor alanınızdan çıkmak zor ve riskli olabilir, bu nedenle teknoloji artık bunu kendi evinizin rahatlığında yapmayı her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Aşağıdaki 10 uygulama ile yeni bir dil, enstrüman ve daha fazlasını öğrenmek mümkün…

Her Gün Yeni Bir Şeyler Öğrenmek İçin

1-Duolingo

Bu ücretsiz uygulama, günde sadece birkaç dakika pratik ile yeni bir dil öğrenmeyi kolaylaştırıyor. Dil öğrenmeyi keyifli hale getiren bu uygulama ile İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca ve sayısız diğerlerinden birini seçip ve yavaş yavaş akıcılık yolunda ilerleyeceksiniz.

2-Word Of The Day

Yeni bir dil öğrenmek deyince birçoğumuzun aklına İngilizce gelir. Bu ücretsiz uygulama, kelime dağarcığınızı genişletmenize yardımcı olmak için size her gün yeni bir kelime içeren bir bildirim gönderecektir.

3. Astronomy Picture of the Day

NASA’nın bu ücretsiz uygulaması, her gün size profesyonel astronomlar tarafından yazılmış açıklaması ile birlikte uzaydan bir görüntü sunuyor. Uygulama ücretsiz. Eğer uzaya dair daha fazlasını öğrenmek isterseniz NASA’nın kendi uygulamasını indirebilir, NASA TV ile canlı yayınları izleyebilir ve uzayı her gün çok daha derinlemesine keşfedebilirsiniz.

4. Dictionary.com

Belki bir enstrüman ya da yeni bir dil, günde beş dakika ayıracağınız bir uygulama ile öğrenilmeyebilir ama her gün sadece beş dakika ile kesinlikle kelime dağarcığınızı zenginleştirebilirsiniz. Dictionary.com uygulaması da size bunu vaat ediyor. Her gün bir kelime öğrenmenin yanı sıra kelime testleri, kelimelerin etimolojik kökeni, ünlü kişilerden önemli alıntılar ve çok daha fazlası uygulamada bulunuyor.

5- Craftsy

Dikiş, nakış, örgü, tığ işleri, pasta süsleme, aşçılık, pasta yapımı, dokumacılık, çizim, resim, fotoğrafçılık, ahşap işleri, bahçe işleri, takı tasarım ve kağıt işleri ile ilgili yüzlerce videolu çevrimiçi ders ile hobilerinizi geliştirebileceğiniz en iyi yerlerden birisi. Son olarak Lrn ise size en uygun şekilde kod öğrenmenizi sağlıyor. Program, sadece telefonunuzu kullanarak HTML, CSS, Python, Ruby ve çok daha fazla programlama dilini öğrenmenizi ve yazabilir hale gelmenizi vaat ediyor.

6- Yousician

Eğer müziğe yeteneğiniz varsa bu uygulama size göre. Uygulamada videoları izlerken bir yandan bir enstrüman çalabilirsiniz. Bu sayede yeni melodileri keşfedebilir ve yeni bir enstrüman çalmayı öğrenebilirsiniz. Uygulama her seviyeye hitap ediyor. İstediğiniz hızda ilerleyebilen videolar sayesinde kendi hızınızla enstrüman çalabilirsiniz. Mikrofon erişim özelliği sayesinde uygulama size performansınızı iyileştirmek için sesli geri bildirim de sunuyor.

7- DailyArt

Her gün herhangi bir klasik, modern veya çağdaş bir sanat eserini, arkasındaki hikaye ve eserin kısa bir açıklaması ile birlikte öğrenebilirsiniz. Uygulama içinde 1.600’den fazla sanat eserine erişim imkanı elde ediyorsunuz.

8-Curiosity

Her gün sadece beş dakika ayırarak sizi daha akıllı daha getireceğini söyleyen bu uygulama, biyolojik tuhaflıklardan garip mekanlara, kültür tarihinden  hayvanlar alemine kadar pek çok enteresan bilgilerle dolu.

9- Lrn

10- Elevate

Genel olarak beyin gücünüzü artırmak mı istiyorsunuz? Belki düşüncelerinizi daha net ifade etmeniz veya şimdi yapabileceğinizden daha hızlı işlem yapmanız gerekiyor. Bu program matematik ve diğer alanlarda daha iyi olmanıza yardımcı olmak için size günlük problemler gönderecek.

Yola Kadıköy Anadolu Lisesi ile başladım. Ardından gelen tesadüfler, zamanında pek de sevmediğim, matematik ile yolumu kesiştirdi. Sonucunda Marmara Üniversitesinde İng. Matematik öğretmenliğinden mezun oldum. Zaman akıp gitti; bu süreçte ben de çeşitli özel eğitim kurumlarında matematik öğretmenliği ve eğitim koordinatörlüğü yaptım. Bu esnada da bol bol matematik ile ilgili serzenişlere şahit oldum. Ne yapmalı diye düşünürken, aklıma bu site fikri geldi. 2015 yılında matematiksel.org web sitesini kurdum. Amacım bilime ve özelinde matematiğe ilgiliyi arttırmaktı. Matematiğin hayattan kopuk olmadığını kanıtlamaktı. Devamında ekip arkadaşlarının da dahil olması ile kocaman bir aile olduk. Yolumuz uzun ama kesinlikle çok keyifli.