Algebraic Vibration from Bianca Violet on Vimeo.

Cebirsel Dalgalanmalar

Günümüzde, modern mühendislik ve fizik uygulamaları hiç olmadığı kadar matematiğe ve bunun neticesinde özel fonksiyonlar bilgisine ihtiyaç duymaktadır. Özel fonksiyonlar genellikle ısı iletimi, haberleşme sistemleri, elektro-optik, nonlineer dalga yayılımı, elektro manyetik teori, kuantum mekaniği, yaklaşım teorisi, olasılık teorisi ve elektrik devre teorisi gibi alanlarda uygulama olarak ortaya çıkar. Bu özel fonksiyonlardan birisi de Bessel fonksiyonudur. Bu fonksiyonlar ilk defa Matematikte, ilk defa matematikçi Daniel Bernoulli tarafından tanımlanmış ve Friedrich Bessel tarafından genelleştirilmiştir.

Bir davula vurduğunuz zaman yüzeyde oluşan dalgalanma hareketlerinin Bessel fonksiyonları tarafından matematiksel olarak nasıl ifade edilebildiğini bu videoda oldukça basit bir biçimde anlayabileceksiniz.

İyi seyirler…

Doğa Altıgenleri Neden Sever?

Örüntüler ve geometri doğaya baktığımızda karşımıza sıkça çıkmakta. Ancak doğada 6 sayısının özel bir yeri varmış …