EVRENBİLİM

Bilim İnsanları 300000 Yeni Galaksi Keşfetti

Gökyüzünü ince ayrıntılarıyla inceleyebilecek kadar hassas, Hollanda merkezli büyük bir radyo teleskop ağı olan LOFAR (The Low-Frequency Array) uluslararası ekibiyle yaptığı ilk araştırmasını yayınladı ve evren haritamıza daha önce bilinmeyen 300.000 galaksiyi ekledi. Astronomi ve Astrofizik dergisi LOFAR’ın ilk uzay araştırmasından üretilen 26 araştırma makalesi için özel bir baskı yayınladı.

LOFAR, diğer teleskoplara görünmeyen düşük radyo frekanslarını algılayabilecek hassaslıkta olduğundan, gökyüzü araştırması sırasında önceden tespit edilemeyen büyük miktarlarda verileri kaydedebildi (yaklaşık 10 milyon DVD değerinde). Bu veriler işlenmemiş haliyle 300.000 kaynaktan radyo sinyalleri olarak göründü.

Araştırmacılar aynı zamanda karadelikleri görebildiği için gökbilimcilerin kara delikler için de ayrı bir çalışma hazırlaması mümkün. Leiden Üniversitesi araştırmacısı Huub Röttgering basın bülteninde konuyla ilgili, “LOFAR ile büyüleyici soruya cevap vermeyi umuyoruz: Bu kara delikler nereden geliyor?” dedi.

Elde edilen büyük miktarda veri, yüksek kaliteli görüntülere dönüştürülmek isteniyor. Bu görüntüler halka açık olacak ve gökbilimcilerin galaksilerin evrimini daha önce görülmemiş ayrıntılarla incelemelerine izin verecek. O zamana dek LOFAR’la gezinti yapmak isterseniz:

Kaynak: https://futurism.com/the-byte/galaxies-300000-added-universe

Kendini, insanları, dünyayı tanıma ve anlama çabasında, belki de kaosta olan; filmin oyuncularından, dünya üzerindeki küçücük noktalardan biriyim. Pamukkale Üniversitesi ve AGH University of Science and Technology' de Uluslararası Ticaret ve Finans alanında kendimi eğitmeye çalıştım. Dokuz Eylül Üniversitesi'nde Ekonomi bölümünde yüksek lisansa devam ediyorum. Voleybol sporunda antrenör yardımcılığı yaptım ve lisanslı oynadım. Spora ve sanata düşkünüm. Resim yapmayı çok seviyorum. Klasik müziğe, doğaya, doğa sporlarına, felsefeye, psikolojiye, kitaplara ilgi duyuyorum. Okumayı, yazmayı, öğrenmeye çabalamayı çok seviyorum. Küçük yaşlardan itibaren birikmiş 8 veya 9 adet günlüğüm var.Amaçlı ve amaçsız yaşamanın çeşitli noktalardan artı ve eksileri olduğunu düşünsem dünyadaki her şeyin gelip geçici olduğuna inanıyorum. Yine de -her şeye rağmen- ben uzun süredir amacı olan insanlardanım.. Buradan enerji sağlayabiliyorum..Çoğunlukla neşeli, enerjik, dışa dönük olsam da yeri geldikçe oldukça içe kapanık ve yalnızlığa susayan bir insan olabiliyorum. İkisi de farklı noktalardan keyifli ve öğretici..Matematiksel sitesinin öncelikle hayranı olan bir okuruyum sonra Matematiksel’e katkı sağlamaya çalışan enfes ekibin bir parçasıyım.Özetle bu dünyayı bir rüyaymış gibi (Is this the real life? Is this just fantasy?) hissedip iyi bir insan olarak '‘kalmaya'’ çabalayan, sonsuzmuş gibi üretmeye çalışan insanlardan biri olarak; bahsettiğim tüm 'bencil' bilgilerimi önemsiz sayıyorum. Sadece denizdeki kum tanelerinden biri olduğumun farkındayım. Ancak okyanusları merak etmekten vazgeçemiyorum. Yaşam keşifle canlanır.