EVRENBİLİM

Bilim İnsanları 300000 Yeni Galaksi Keşfetti

Gökyüzünü ince ayrıntılarıyla inceleyebilecek kadar hassas, Hollanda merkezli büyük bir radyo teleskop ağı olan LOFAR (The Low-Frequency Array) uluslararası ekibiyle yaptığı ilk araştırmasını yayınladı ve evren haritamıza daha önce bilinmeyen 300.000 galaksiyi ekledi. Astronomi ve Astrofizik dergisi LOFAR’ın ilk uzay araştırmasından üretilen 26 araştırma makalesi için özel bir baskı yayınladı.

LOFAR, diğer teleskoplara görünmeyen düşük radyo frekanslarını algılayabilecek hassaslıkta olduğundan, gökyüzü araştırması sırasında önceden tespit edilemeyen büyük miktarlarda verileri kaydedebildi (yaklaşık 10 milyon DVD değerinde). Bu veriler işlenmemiş haliyle 300.000 kaynaktan radyo sinyalleri olarak göründü.

Araştırmacılar aynı zamanda karadelikleri görebildiği için gökbilimcilerin kara delikler için de ayrı bir çalışma hazırlaması mümkün. Leiden Üniversitesi araştırmacısı Huub Röttgering basın bülteninde konuyla ilgili, “LOFAR ile büyüleyici soruya cevap vermeyi umuyoruz: Bu kara delikler nereden geliyor?” dedi.

Elde edilen büyük miktarda veri, yüksek kaliteli görüntülere dönüştürülmek isteniyor. Bu görüntüler halka açık olacak ve gökbilimcilerin galaksilerin evrimini daha önce görülmemiş ayrıntılarla incelemelerine izin verecek. O zamana dek LOFAR’la gezinti yapmak isterseniz:

Kaynak: https://futurism.com/the-byte/galaxies-300000-added-universe

Kendini, insanları, dünyayı tanıma ve anlama çabasında, belki de kaosta olan; filmin oyuncularından, dünya üzerindeki küçücük noktalardan biriyim.. Dokuz Eylül Üniversitesi'nde Ekonomi bölümünde yüksek lisansa devam ediyorum ve İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde akademik görevimi sürdürüyorum. Spora, sanata (özellikle resim sanatı), müziğe, doğaya, doğa sporlarına, felsefeye, psikolojiye, kitaplara, filmlere düşkünüm.. Okumayı, yazmayı, öğrenmeye çabalamayı çok seviyorum. Küçük yaşlardan itibaren birikmiş 9 adet günlüğüm var. Amaçlı ve amaçsız yaşamanın çeşitli noktalardan artı ve eksileri olduğunu düşünsem dünyadaki her şeyin gelip geçici olduğuna inanıyorum. Yine de -her şeye rağmen- ben uzun süredir amacı olanlardanım.. Buradan enerji sağlayabiliyorum.. Çoğunlukla enerjik, dışa dönük olsam da yeri geldikçe oldukça içe kapanmaya ve yalnızlığa susayabiliyorum. İkisi de keyifli ve öğretici.. Matematiksel sitesinin öncelikle hayranı olan bir okuruyum sonra Matematiksel’e katkı sağlamaya çalışan enfes ekibin bir parçasıyım. Özetle bu dünyayı bir rüyaymış gibi (Is this the real life? Is this just fantasy?) hissedip iyi bir insan olarak '‘kalmaya'’ çabalayan, sonsuzmuş gibi üretmeye çalışan insanlardan olarak; bahsettiğim 'bencil' bilgilerimi önemsiz sayıyorum. Sadece denizdeki kum tanelerinden biri olduğumun farkındayım. Ancak okyanusları merak etmekten vazgeçemiyorum. Yaşam keşifle canlanıyor.. (Instagram veya Facebook hesabım yoktur. Fotoğrafımı ve adımı kullanarak sahte hesap açıldığını öğrendiğim için bu bilgiyi belirtmek durumundayım.)