100 Yıl İçerisinde İnsan Neye Benzeyecek?

İnsanlık bugün önemli bir soru ile karşı karşıya kalmış durumda. İnsan bedenini evrimleştirmek etik midir?

Bu da nereden çıktı şimdi demeyin hemen, sonuçta insanlık bakterileri, bitkileri ve hayvanları evrimleşirebilir noktaya gelmiş durumda. Ve artık gelecekte, insan vücudunun daha gelişmiş, daha güçlü ve daha hızlı olabilmesi için bilim insanları insanı evrimleştirme girişimlerine başladı bile. on zamanlarda icat edilen protezler, implantlar ve genetik değiştiriciler bunun öncüleri günümüzde.

Gelecek bilimci ve Harvard’lı araştırmacı Juan Enriquez’e göre yeniden şekillendirilmiş genler, organlar ve hücreler sayesinde hızlıca gelişecek olan bir evrim, bizi muhtemel olacak bir yıkımdan kurtaracak.

Peki nedir bu yıkım derseniz aslında temel Britanya kraliyet astronomu Lord Rees’in şu sözüne dayandırılıyor.

”Evren yüzde yüz kötü niyetlidir.”

Dünya tarihinde daha önce 5 adet kitlesel yok oluş meydana geldi ve muhtemel 6. sı da belki hemen değil ama olacak. Geçmişimizin bize öğrettiği bir şey varsa o da rahatlıkla yaşayabildiğimiz evrenin bu ufacık alanında zamanımızın kısıtlı olduğudur.

Juan Enriquez’in deyimiyle buna hazırlıklı olabilmemiz için  3. tür bir uygarlık yaratılacak ve bu uygarlık dünya üzerinde olandan çok daha farklı görünecek.

Aşağıdaki videoyu izleyerek, bunun neye benzediği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. (Türkçe altyazı seçeneği mevcuttur.)

Etiketler