İnsanın Kendi Dokusundan 3 Boyutlu Kalp Üretildi.

Bir hastanın kendi hücrelerini ve biyolojik materyallerini kullanarak dünyanın ilk 3 boyutlu kalp baskısı yapıldı. Bu çığır açan çalışma, organ naklinin geleceğini değiştirebilecek büyük bir başarı.

Şimdiye kadar, rejeneratif tıp alanındaki bilim insanları, kan damarları olmadan yalnızca basit dokuları basmayı başarmışlardı. İsrail’deki Tel Aviv Üniversitesi araştırmacıları, ‘‘büyük bir tıbbi buluş’’ yaptıklarını ve gelecekteki organ nakillerine öncülük edebileceğini söylediler.

TAU’daki bilim insanları, ilk aşamada tavşan kalbi büyüklüğünde 3 boyutlu küçük bir kalp bastılar. Araştırmanın lideri Prof. Tel Dvir  “Bu, herhangi bir yerdeki herhangi bir kişinin başarıyla yürüttüğü ve kalbin tüm biyolojik özelliklerinin bulunduğu bir kalptir” diyor. Ve daha büyük insan kalplerinin de basılabileceğini söylüyor.

Prof. Dvir’in araştırma ekibi damarları ve biyolojik özellikleri ile birlikte kalbin ilk defa basıldığını söyledi.

Baskı öncesi araştırmacılar, hastaların hücrelerini ve ‘’biyo mürekkep’’ adı verilen şeker ve protein karışımı biyolojik bir materyal kullanarak, yağ dokularından parça aldı. Böylece kişinin vücudundaki hücrelerden, hasta vücudunun reddetmeyeceği bir organ üretilmiş oldu.

“Belki 10 yıl içinde dünyadaki pek çok hastanede organ yazıcıları olacak ve bu prosedürler bir rutin haline gelecek” ifadelerini kullanan Doktor Dvir, doku uyumundan dolayı aslında kalp donörlerinin az olduğunu, zarar gören kalplerin tedavisinde uygulanmak üzere bir an önce yeni yöntemler bulmaları gerektiğini belirtti.

Araştırmacılar bu sonucun etkin ve kullanışlı olacağından umutlular.

Çeviri: Cemal Başargan