Pi Sayısı: Uzaylılarla İletişimin Temeli

Sizce başka dünyalara gitsek orada karşımıza çıkacak olan matematik bizim yaptığımız matematiğin aynısı mı? Diğer bir deyişle evrende yapılan matematik sadece bir tane mi?

Dünyanın önemli matematikçilerinden biri olan Prof. Ian Stewart’ matematiksel biyoloji alanında çalışmaktadır. Kendisi evrende bizden başka canlı varlıkların olduğunu savunmakta. Stewart’a göre uzaylıların ne şekilde olduğu ya da bizimle iletişime nasıl geçtikleri bilinemese de kullandıkları matematik bizim kullandığımız ile aynı. Stewart uzaylıların bizi duymasının tek koşulunun iletişimde matematiksel bir dil kullanmak olduğunu söylüyor. Nasa’nın yaşam arayıcı olarak gönderdiği Voyager kapsülünün iletişim sinyallerinin temelini aslında Stewart’ın bu görüşü oluşturuyor. Voyager aracının ses, sistem ve iletişim araçları matematiksel sayılar üzerine kurulmuştur.

Prof. Dr. Ali Nesin bu konuyu destekleyen şu sözleri matematiğin evrensel olduğunu kanıtlar niteliktedir. ” Eğer bizden başka zeki canlılar varsa ve onlarda matematik yapıyorsa, yaptıkları matematiğin bizden hiçbir farkı yoktur.”

Dünya Dışı Zekayı Arama Enstitüsü (SETI), yaptığı araştırmalar sonucunda ‘’Eğer uzaylılardan mesaj alırsak veya uzaylılar Dünya’ya inerse onlarla nasıl iletişim kurarız ?’’ ya da ‘’İletişim kurmamızın kolay bir yolu var mı ?’’ gibi sorulara ‘’İlk Temas’’ protokolü adı altında maddeler hazırlayarak bu soruları yanıtlamışlardır.

8 maddelik bu protokole göre uzaylılar ille temas olma ihtimalinde matematiğin en önemli sabit sayısı olan ‘’Pi’’ sayısının telsizden okunacağını söylemişlerdir. 1977 yılında gelen bir radyo frekansının hemen ardından pi sayısının ilk 33 rakamı telsiz okunmuş fakat geri bir dönüş alınamamıştır. Bu sinyalleri herhangi bir dünya dışı varlığın duyup duymadığı bilinmemektedir.

Kaynak: http://www.telegraph.co.uk/travel/7954877/Alien-mathematics-is-Pi-universal.html