Matematik keşif mi yoksa icat mı?

Bizi çevreleyen evreni anlamak için matematiksel kavramları biz mi oluşturduk, yoksa zaten onlar orada evrenin içinde hep var ve bizim onları anlamamızı mı bekliyorlardı. Yani matematik icat mıdır yoksa keşif midir?

Bu soru eski zamanlardan beri yolu matematik ile kesişen birçok kişinin kafasını kurcalamakta: İnsanlar olmasaydı matematik olur muydu?

Bu konu üzerinde sayfalarca yazılar yazılabilir ama burada lafı uzatmadan zamanı olanlar için bu PDF’i incelemelerini öneriyorum:

Eğer zamanınız yok ise ve bu soruya bilim insanlarının nasıl yaklaştığını kısaca öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz. Otomatik açılmaz ise altyazı seçeneklerinden Türkçeyi seçebilirsiniz bu arada.

Kadıköy Anadolu Lisesi, Marmara Üniversitesi İngilizce Matematik Öğretmenliği, ardından uzun süre özel sektörde matematik öğretmenliği, eğitim koordinatörlüğü diye uzar gider özgeçmişim… Önemli olan katedilen değil, biriktirdiklerimiz ve aktarabildiklerimizdir bizden sonra gelenlere... Eğitim sisteminin içinde bulunduğu çıkmazı yıllarca iliklerimde hissettikten sonra, peki ama ne yapabilirim düşüncesiyle bu web sitesini kurmaya karar verdim. Amacım bilime ilgiyi arttırmak, bilimin özellikle matematiğin zihin açıcı yönünü açığa koymaktı. Yolumuz daha uzun ve zorlu ancak en azından deniyoruz.

Başka Boyutları Keşfetmek