Dünyanın En yuvarlak Nesnesi ve İlginç Hikayesi

Fotografta gördüğünüz şey dünyanın en yuvarlak objesi. Yapımında kullanılan ham madde bir milyon euro değerinde. İklim kontrollü, üç bağımsız anahtarla kilitlenmiş bir kasada, Uluslararası Ağılık ve Ölçüler Bürosu’nun bodrumunda duruyor.

Nedir bunun gizemi derseniz bu tüm evrende tam olarak bir kilogram olan tek şey: 1 kg silikon-28 atomu

İyi de neden bir milyon Euro ve binlerce saat iş gücünü böylesine saf, parlak bir silikon küreye yatırırsınız ki?
Sorunun cevabı Fransız devrimine dayanıyor aslında…

Geri kalan hikayeyi videodan izleyebilirsiniz.

Kadıköy Anadolu Lisesi, Marmara Üniversitesi İngilizce Matematik Öğretmenliği, ardından uzun süre özel sektörde matematik öğretmenliği, eğitim koordinatörlüğü diye uzar gider özgeçmişim… Önemli olan katedilen değil, biriktirdiklerimiz ve aktarabildiklerimizdir bizden sonra gelenlere... Eğitim sisteminin içinde bulunduğu çıkmazı yıllarca iliklerimde hissettikten sonra, peki ama ne yapabilirim düşüncesiyle bu web sitesini kurmaya karar verdim. Amacım bilime ilgiyi arttırmak, bilimin özellikle matematiğin zihin açıcı yönünü açığa koymaktı. Yolumuz daha uzun ve zorlu ancak en azından deniyoruz.

Michael Jordan’ın efsanevi havada kalma süresinin ardındaki matematik