Bitkiler matematik sayesinde hayatta kalıyor

İngiliz biyologların araştırmasına göre, bitkiler gün içinde depoladıkları enerjiyi yaptıkları kimyasal hesaplamayla gecenin uzunluğuna bölüyor ve bu şekilde hayatta kalarak büyümeye devam ediyor.

Bitkiler üzerinde yapılan yeni gözlemler, fotosentez yapılmayan gece vaktinde hayatta kalmak için titiz kimyasal hesaplamalar yaptıklarını ortaya koydu.

Bitkiler gün içinde güneş ışığı, su ve karbondioksidi kullanarak nişasta adı verilen uzun şeker zincirleri oluşturuyor. Nişasta, geceleri büyümenin devam etmesi için kullanılıyor.

Araştırmacı Alison Smith, bitkilerin enerjilerini kullanırken mükemmel bir hesap yaptığını belirtirken, “Aç kalmamayı başarırken, büyüme için gereken enerjiyi etkin bir şekilde tüketiyorlar” dedi.

Smith’e göre fazla kullanılan nişasta açlığa yol açarken, az kullanılması ise depolanan nişastanın boşa gitmesine sebep oluyor ancak bitkiler bu hesabı çok iyi yapıyor.

Bitkilerin güneş ışığından daha uzun süre mahrum kalması sonucu nasıl tepki vereceğini görmek isteyen biyologlar, 12 saatlik güneş ışığına alışmış bitkilerin ışıklarını 4 saat erken kapayarak deney yaptı.

Normalde üretmesi gereken enerjiden daha az miktarda üretmek zorunda kalan bitkiler, yine de sabaha kadar açlık çekmeyerek ellerindeki nişastayı orantılı bir şekilde kullandı.

Bitkilerin ortaya koyduğu tepkinin bilinçli olmadığını belirten biyologlar, bitkilerin kimyasal yapısının otomatik olarak devreye girdiğini ifade etti. E-Life dergisinde yayımlanan araştırma, aynı zamanda Cornell Üniversitesi Kütüphanesi’nde yerini aldı.

Bazı Sayı Problemleri